SEO je veľmi dobrý spôsob, ako sa zviditeľniť na internete. V prvom rade, ide o to, aby ste boli „nájditeľný“ cez online vyhľadávače. Druhá dôležitá úloha seo je, aby sa vám zvýšila návštevnosť. Tieto dve veci idú, v podstate, ruka v ruke, aj keď niekedy, to nemusí úplne tak byť. Je totiž možné, že vám stúpne návštevnosť, no postavenie vo vyhľadávačoch nebude viditeľne lepšie alebo naopak, postavenie bude výborné, no s návštevnosťou to veľmi nepohne. Poďme sa ale venovať nej téme, a to tomu, čo robiť, keď skončí vaša platená optimalizácia.
Čo po skončení kampane
Ak si robíte SEO sami, tak nie je čo riešiť, pretože ho budete robiť dovtedy, dokedy je to potrebné. Tí, ktorí si za optimalizáciu platia, si však mnohokrát zaplatia takzvanú kampaň na určitú dobu. Aj po tomto čase SEO zaberie, ukončia spoluprácu a sú nadšení z toho, že všetko funguje. Musíte si ale uvedomiť, že keď svoje stránky prestanete optimalizovať, po čase spadnete vo vyhľadávačoch opäť o čosi nižšie. Nemusí sa to tak javiť dlhú dobu, pretože ak bola optimalizácia urobená naozaj kvalitne a zároveň úspešne, tak sa z nej budete môcť tešiť ešte dlho. Nezabúdajte však na to, že medzičasom začnú optimalizovať aj ostatní a vás pomaličky vytlačia.
Preto je dôležité, aby ste nezaspali na vavrínoch. V prvom rade musíte pracovať na svojich stránkach. Snažte sa hlavne o to, aby boli, takpovediac funkčné, a to ako po technickej, tak i po obsahovej stránke. Určite by ste mali vykonávať aspoň niektoré veci, ktoré zo SEO súvisia. Napríklad kľúčové slová alebo spätné odkazy.
Niekedy nemusí byť zlé, ak s agentúrou, ktorá pre vás SEO robila, neukončíte spoluprácu na dobro. Stačí ju trochu okresať, teda platiť menej len za niektoré úkony, ktoré budú váš web udržiavať priebežne v kondícii. Verte, že je omnoho jednoduchšie a aj lacnejšie, ak budete budovať to, čo už vybudované je. Ak totiž so SEO seknete, to prestane fungovať úplne a budete chcieť so všetkým začať odznova, nebude to najľahšie.